Radioaktív anyagokat észleltek tengervízben, a Fukushima Daiichi erőműhöz tartozó déli csatorna közelében. A mintavétel után megállapították, hogy a jód-131-et, valamint cézium-137-et tartalmaz.

Tehetek ez ellen valamit?


A Földünket, világunkat, külső belső környezetünket érő behatások fontossá teszik számunkra, hogy bővítsük ismereteinket, a jobb alkalmazkodó képesség elérésében, valamint az egészségünk megtartásában helyreállításában. Az aktualitást még jobban kiemelik a japánban lezajlott események, s ennek következményei, a sérült atomreaktorokból kijutó radioaktív, sugárszennyeződést okozó anyagok.
Tekintsük át a kiemelten fontos, a természetben megtalálható sugárvédelmet, radioprotekciót adó nyomelemeket, antioxidánsokat, élelmi anyagokat.

1. A JÓD
Kiemelkedően fontos a radioaktív jódsugárzás miatt a pajzsmirigy védelme. Tehát a jód ilyen fontos a pajzsmirigynek? Mi van, ha kevés jódot fogyasztunk, vagy sugárterhelést kap a pajzsmirigy?
  • A jód, azaz a jódtartalmú pajzsmirigy hormonok: thyroxin (T4) és T3 (trjódthyronin) a szervezetünk minden sejtjének aktivitását szabályozza.
  • Sem az oxigén, sem a tápanyag nem jut el optimális mértékben a sejtekhez, és onnan a salakanyag sem jut ki a szervezetből. 
  • Hiánya esetén felborul a szervezet anyagcsere folyamata
  • A pajzsmirigy mérete abnormálisan megnő és összeszorítja a nyelőcsövet, ha csökken a szervezet jód ellátottsága és előfordulhat, hogy elindul a göbösödés a pajzsmirigyben, majd következik a műtét. 
  • Kihatással van a szívműködésre, a vérnyomásra.
  • Ha kevés a pajzsmirigy hormon lassabban ver a szív.
  • Ha sok, akkor nyugalmi helyzetben is hevesen ver a szív.
  • Kihatással van a magzati fejlődésre.
  • A szellemi képesség, az autizmus és szélsőséges esetben a kreténizmus kialakulásáért felelős a jód.
  • Kihatással van a testi hibák kialakulásáért.
  • Kihatással van a szervezet hőháztartásának működéséért: ha alacsony a PMH szint, akkor fázok, ha magasan van, akkor melegem van.
  • Kihatással van az idegrendszeri aktivitásra: ha kevés a jód, fáradékony vagyok, ha túl sok, ideges, kézremegős vagy.
  • Kiváló antioxidáns. Vírus, gomba és parazitaölő
  • Kihatással van az emésztőrendszerre: alacsony pajzsmirigy hormon székrekedést, a sok hormon hasmenést okozhat.
  • Kihatással van a légzésre, kialakul a nehézlégzés.
  • Kihatással van a táplálékhasznosulásra: keveset eszek mégis hízok, vagy sokat eszem és mégis csontváz vagyok.
  • Kihat a menstruációs ciklusra: vagy kéthetente menstruálnak a hölgyek, vagy több havonta esetleg több évente.
  • Kihatással van a termékenységre, a petefészek méretére.
  • A férfi meddőségre is.
  • Kihatással van a bőr vízháztartásának állapotára, finom tapintású, bársonyos lesz tonizálással a bőr.
Mit tudunk tenni, hogy a pajzsmirigyünket megvédjük?

Lássuk el megfelelő mennyiségű kedvező, 127-es izotópszámú jóddal, mert ha ez nem történik meg, akkor a pajzsmirigy felveszi a 130-as, 131-es radioaktív jódot. Lehetőleg klóros csapvizet senki ne igyon, mert a klór megköti a kicsi jódot is, de a cukorbetegség gyógyszere és az antidepresszánsok, valamint fluoridnak a fogkrémben, hasonló gátló hatása van a pajzsmirigyre. A jódnak van még egy kiváló hatása: csökkentheti a mellrák kockázatát az orvosi kutatások szerint.

Mivel tudjuk bevinni a kedvező jódot, hogy megvédjük a pajzsmirigyünket és a szervezetünket?

Természetes források az algák: Ascophyllum nodosum (barna alga); Fucus vesiculosus (csomós moszat) Chlorella, Spirulina, 

2. Érdemes megismerkednünk a humátokkal. .
Mi a humát vagy más néven humin?

A humátok olyan szerves makromolekulák, melyek speciális komplexképző tulajdonsággal rendelkeznek. A komplexkötésbe vitt, az emberi szervezet számára fontos mikroelemek jobban felszívódnak és hasznosulnak a szervezetben, mint a szervetlen vegyületben levők.

A humátok közé tartoznak a huminsavak és fulvolsavak.

A HUMICIN tartalmazza mindkettőt. Ezeket az anyagokat szabadalmaztatott eljárással karbonkori növényzetből keletkezett tőzegből nyerik.

A humátok hatásainak feltérképezése az egészségtudományok dinamikusan fejlődő területe.

A vizsgálati területek a teljesség igénye nélkül az alábbiak:
  • Sugárbetegség és nehézfém szennyezés (pl. higany, ólom) elleni védekezés
  • Immunstimuláló hatás
  • Májregeneráló hatás
  • Antibakteriális aktivitás és antivírus hatás
  • Alkalmazás az allergiás megbetegedéseknél (pl. szénanátha)
  • Hatás a sebgyógyulásra
  • Daganatsejtek szaporodásának gátlása
  • A bőr természetes védelmének erősítése az UV sugárzással szemben
  • Gyulladáscsökkentő hatás (pl. ízületi gyulladások)
  • Vörösvértestképzésre való hatás
A HUMICIN több mint csak nyomelemet tartalmazó készítmény!

A HUMICIN termékcsalád az esszenciális nyomelemeket szerves formában, huminsavhoz kötötten juttatja a szervezetbe, melynek előnyei az alábbiak:
  • A nyomelemet szerves formában tartalmazza, így javítja azok felszívódását és hasznosulását.
  • Huminsavat tartalmaz, melyek önmagukban is jótékony hatásúak.
  • A tabletták nem tartalmaznak glutént, szóját, színezéket, tartósítószereket.
  • Kötőanyaga többek között természetes méz.
  • Humicin-Fe, Humicin-szelén, Humicin-króm készítmények vannak forgalomban

3. AZ ANTIOXIDÁNSOK

Az antioxidánsok is segítenek a sugárvédelemben, így a magas antioxidáns tartalmú táplálékaink teljesség igény nélkül igen fontosak. ORAC érték alapján (Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/ Kapacitás) egy nemzetközileg elfogadott szabványrendszer az élelmiszerek és táplálék-kiegészítők antioxidáns kapacitásának mérésére.
Megnevezés    ORAC érték / 100 g
Aszalt szilva 5.770
Acai Berry (Acai bogyó) 3.800
Gránátalma    3.307
Mazsola    2.830
Fekete áfonya 2.400
Földi szeder 2.036
Kelkáposzta 1.770
Tőzegáfonya 1.750
Fokhagyma 1.662
Méz 1.640
Eper    1.540
Spenót    1.260
Málna    1.220
Tök    1.150
Kelbimbó    980
Szilva    949
Párolt spenót 909
Brokkoli    890
Cékla    840
Avokadó    782
Narancs    750
Szőlő, piros 739
Paprika, étkezési 710
Cseresznye    670
Kiwi    610
Szárazbab    503
Grapefruit    495
Szőlő, fehér 460
Veteménybab    460
Hagyma    450
Kukorica    400
Karfiol    385
Borsó, fagyasztott   375
Burgonya    300
Káposzta    295
Sárgadinnye    250
Banán    210
Alma    207
Répa    200
Paradicsom    195
Sárgabarack    175
Őszibarack    170

Napi javasolt ORAC egység:
A tudósok napi kb. 5.000 ORAC egységnyi élelmiszer fogyasztását javasolják. Mindazonáltal amikor valaki nagyobb mértékben van kitéve a szabadgyökök károsító hatásának (sportol, dohányzik, egészségtelenül táplálkozik stb.), a javasolt ORAC egység a dupláját is elérheti.
 

4. További védő források:
  • Macskakarom (Unicaria Tomentosa)
  • Kovasavak
  • Gingko Biloba

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentazegeszsegrol.blog.hu/api/trackback/id/tr182874375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.