viszcerális zsír, elhízás, belső szerv zsír, paleolit táplálkozás, szív- és érrendszeri problémák, ősember étrendA nyugati orvoslás betegségnek titulálja, mivel számos súlyos következménye van, mint pl. a szív- és érrendszeri problémák, diabetes. Ilyen megközelítéssel az karambol is betegség, mivel súlyos egészségkárokat okozhat. Az elhízást még sokszor a túlevéssel magyarázzák, pedig kutatások bizonyítják, hogy 100 elhízottból csupán 40 nagyevő. Vagyis nem feltétlenül az elfogyasztott étel mennyisége a hibás. Nem minden esetben állja meg a helyét a közegészségügy által oly szeretettel hangsúlyozott módszer, hogy mértékletes evéssel és kellő mennyiségű mozgással az elhízást le lehet küzdeni.

De akkor hogyan fogyjunk?

viszcerális zsír, elhízás, belső szerv zsír, paleolit táplálkozás, szív- és érrendszeri problémák, ősember étrendA különböző fogyókúrás módszerek igen jövedelmező üzletággá fejlődtek, de hasznuk már megkérdőjelezhető. Bacon és Aphramor tanulmányaikban összefoglalják a különféle fogyókúrás módszerek klinikai vizsgálatait és rámutattak arra, hogy ezekkel mindig csak átmeneti fogyás érhető el. Az utánkövetés során a páciensek villámgyorsan visszaszerzik korábban leadott súlyukat.
Ha valaki a kalóriatáblázat alapján akar fogyókúrázni azt látja, hogy a zsír ötször annyi kalóriát tartalmaz, mint a kenyér. Ezt követve mégis hízik. Vizsgálatok azonban éppen az ellenkezőjét igazolják. A sok zsírt, sok fehérjét és minimális szénhidrátot tartalmazó étrendnél sokkal gyorsabb fogyást eredményez. Mivel az ember soha nem fogyasztott szénhidrátot, ezért nem is tudja kezelni azt, rögtön tárolja. Mivel a mai ember rengetek szénhidrátot eszik, az anyagcseréje teljesen felborul, a töménytelen mennyiségű szénhidrát miatt pedig elhízik. Továbbá ezek a szénhidrátok gyors és tartós vércukorszint emelkedéshez vezetnek, melyre a hasnyálmirigy sok inzulint bocsájt a vérbe, hogy normalizálja a vércukor szintet. Ez a folyamat pedig diabeteshez vezet.

Kétféle zsírszövetünk létezik. Az egyik a bőrünk alatt helyezkedik el, a másik a belső szerveink köré épül. Ez a viszcerális zsír. A viszcerális vagy zsigeri zsírszövet a májat, a szívet, a veséket és a hasnyálmirigyet borítja be a hasüregben, és az izmok között is megtalálható csíkként. A viszcerális zsír veszélyesen mérgező lehet. "Úgy tűnhet, hogy a viszcerális zsír csak egy semleges zsírcsomó, azonban ez a szövet rendkívül aktív, és méreganyagokat bocsát ki a vérbe" - magyarázta a Dr. David Haslam, a brit Nemzeti Elhízás Fórum klinikai igazgatója.

A viszcerális zsír a vastagbél és az artériák falának gyulladását okozza, továbbá jelentős kockázati tényezőt jelent a szív- és cukorbetegség, valamint egyes daganatok szempontjából is. Egyes kutatások szerint a szövet stresszhormont, vagyis kortizolt termel, ezáltal rontja a hangulatot, emellett csökkenti a boldogságot kiváltó endorfinok szintjét is. Így a viszcerális zsír nemcsak életünkre, de hangulatunkra is káros.

A paleolit táplálkozás élelmi anyagaiból alacsony kalóriasűrűségük miatt jóval többet lehet fogyasztani a túlevés kockázata nélkül. További előnye, hogy a zsír és a fehérje az, ami igazán laktató, míg a nyugati étrend szénhidrátjai gyorsan felszívódnak és az emberek hamarabb éheznek meg újra. Paleolit táplálkozás következménye, hogy megszűnik az inulinrezisztencia és a hiperinzulinizmus, a lassan felszívódó növényi szénhidrátok miatt alacsony és nagy kilengésektől mentes lesz a vércukorszint. Vagyis a paleolit étrend nem csak az egészséges élethez szükséges táplálkozási kultúra, hanem egyben a legsikeresebben működő fogyási módszer is. Elhízott embereknél a bélflóra is kóros irányba változik. Olyan baktériumtörzsek jelennek meg, melyek kevés táplálékbevitel mellett is képesek fenntartani az elhízást.


Rendelőnkben készséggel állunk rendelkezésére, hogy Ön is elsajátíthassa a paleolit táplálkozás alapjait!



Táplálkozási evolúciónkat áttekintve egyértelmű, hogy az elhízást a finomított szénhidrátok fogyasztásának köszönhetjük. A paleolit, a lowcarb, az Atkins vagy a ketogén étrend bizonyítottan gyors és tartós fogyáshoz vezet. Szemben a nyugati étrend alacsony zsír, normál fehérje, magas szénhidrát elvéhez képest, mely kevés esetben okoz fogyást, de azt is csak rövid ideig.
 

A bejegyzés trackback címe:

http://mindentazegeszsegrol.blog.hu/api/trackback/id/tr635064281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.